Podstawy malowania: Kamienna podstawka krok po kroku

Podstawy malowania: Kamienna podstawka krok po kroku

Budowa podstawki dla figurki nie musi być wcale taka trudna. Oto w jaki sposób można dość łatwo przygotować podstawkę, które pomoże zaprezentować miniaturę i jednocześnie ułatwi jej przeniesie np. na wystawę.

Materiały

  • Kora sosnowa
  • Klej do drewna
  • French Mirage Blue, Model Color
  • Space Wolves Grey, Citadel
  • Sepia Ink, Game Color
  • Black Ink, Citadel
  • Trawa morska, korzonki itp. (do wykończenia)

Przygotowanie

Najpierw należy przygotować podstawkę, która będzie spełniać nasze wymagania. Należy dopasować do niej korę. Zaletą kory jest to, że można ją układać w warstwach, dzięki czemu uzyskujemy grubość jaką chcemy. Dobrze jest przejrzeć korę i wybrać najbardziej odpowiednie kawałki przed przyklejeniem.
Do klejenia trzeba użyć kleju do drewna (np. Wikol). Inne kleje, jak np. super glue zostaną wchłonięte przez korę i nie spełnią swojej roli.
Kiedy klej wyschnie trzeba pomalować podstawkę na czarno. Najlepiej użyć sprayu lub aerografu, ze względu na to, że na podstawce znajduje się wiele zagłębień trudno dostępnych dla pędzla.

-001-000

kora sosnowa

zagruntowana na czarno

Malowanie

1. Jako bazowego koloru użyłem French Mirage Blue. Starałem się przy tym dotrzeć do wszystkich zakamarków.

Kolor bazowy
2. Techniką suchego pędzla rozjaśniłem skały w dwóch podejściach. Pierwsze rozjaśnienie zrobiłem mieszanką 1/1 French Mirage Blue i Space Wolves Grey. Drugie rozjaśnienie samym Space Wolves Grey, starając się rozjaśniać same krawędzie skał.

Pierwsze rozjaśnienie

Drugie rozjaśnienie
3. Na tym etapie rozcieńczyłem wodą tusz Sepia i zaplikowałem wash w miejscach, które chcemy przyciemnić. Pędzel nie może być zbyt mocno nasiąknięty washem, dlatego należy go najpierw nieco odsączyć na papierze. Tusz powinien zebrać się w miejscach, w których chcemy. Ten krok możemy powtarzać wielokrotnie, aż uzyskamy efekt, jaki chcemy. Zamiast tuszu Sepia można użyć innych tuszy np. zielonego, niebieskiego itd. Efekty prób mogą okazać się bardzo interesujące.

-003-008

-003-009
4. Następnie powtórzyłem krok trzeci, ale tym razem zmieszanymi w równych proporcjach tuszami Sepia i czarnym. Mieszankę wmalowujemy w miejsca, w które aplikowaliśmy pierwszy wash, ale w mniejszym stopniu. To jak malowanie mniejszej plamy w większą.

drugi wash

drugi wash
5. Na zakończenie „dekorujemy” kamienie wedle uznania śniegiem, korzeniami itd.

Podstawka gotowa

Oryginalny tekst angielski znajdziesz tutaj

Blog Iguazzu -link

Tłumaczenie i redakcja – Marcin Kardaszewski

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>